libreoffice_calc_kuldes

LibreOffice Calc: Állományok postázása, másolása

Az állománylistán kijelölt fájlok számítógépünk eszközeitől, hálózatba kapcso­lá­sától függően elektronikusan postázhatók vagy floppymeghajtóra küldhetők. Az elektronikus postázásra, másolásra a Fájl / Megnyitás vagy a Mentés másként párbeszéd­panel állománylistájáról választjuk ki a megfelelő fájlokat. Kattintsunk az egér jobb nyomógombjával a kijelölt állományokra, majd a megjelenő helyi menüről a Küldés (angol nyelvű Windows esetén Send To) parancsot adjuk ki (a bal egérgombbal kattintva).

Gépünk kiépítettségétől függően más meghajtók is megjelenhetnek. Például a Cserélhető lemez menüsorok választásával a kiválasztott cserélhető-meghajtóra, pendrivera küldjük az állományokat. Ha nincs lemez a meghajtóban, vagy nincs rajta elegendő hely, akkor a program hibaüzenetet ad. A Levél címzettje (Mail Recipient) parancs az elektronikus levél küldésére szolgál. Az így elküldött dokumentum tovább szerkeszthető, feldolgozható, esetleg továbbküldhető.

Ennél több lehetőségünk van, ha a Fájl menü Küldés almenü­jének parancsait használjuk (lásd az ábrát). Ezek mindegyike a választott formátumra konvertált mellékletként kapcsolja a levélhez a szerkesztett dokumentumot. A levél címzettjét, kísérőszövegét és egyéb tulajdonságait a parancsok hatására automatikusan megnyíló, alapértelmezett levelezőprogramunkban adjuk meg. Természetesen ezek a parancsok csak akkor használhatók, ha ilyen levelezőprogramot telepítettünk, és abban beállítottuk a küldéshez szükséges postafiókot is.

Bővebben

Címkék: , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .